Manual de bones pràctiques per la gestió de la diversitat en les activitats extracurriculars

Activitat per visibilitzar la primera vaga de dones catalanes i el seu impacte en el sindicalisme i el reconeixement del treball femení.
Context educatiu: Educació no formal
Idioma: Castellà

Resum:

En el dia a dia es produeixen molts comportaments que poden ser signe d’assetjament. Només si estem atents i sabem reconèixer aquests signes podrem actuar de manera preventiva. Les relacions interpersonals i intergeneracionals fora de l’aula, en allò que es considera el temps extraescolar són un espai significatiu per trobar signes, comportaments, i conductes que poden ser símptoma de situacions de malestar, discriminació i odi.

Aquest manual ofereix un recull d’un total de 18 activitats i dinàmiques de grup perquè des dels espais extraescolars es puguin abordar pautes específiques per treballar la diversitat, la inclusió, el diàleg i el respecte a la diferència.

Objectius del recurs:

  • Conscienciar per prevenir les conductes discriminatòries i els discursos d’odi.
  • Fomentar el treball en equip, la creativitat i la cooperació per promoure la diversitat, la inclusió, el diàleg i el respecte a la diferència.
  • Reforçar la valoració mútua i motivar els joves a desactivar les pors, d’una manera lúdica.
Competències clau

Competència personal, social i d’aprendre a aprendre

Desenvolupament

Recurs autònom

Autoria

Centro Cultural Islámico de Valencia

Entitat impulsora

Centro Cultural Islámico de Valencia

Contacta’ns per a més informació: info@neuscatala.cat