Testimonis a l’aula

Activitat per visibilitzar la primera vaga de dones catalanes i el seu impacte en el sindicalisme i el reconeixement del treball femení.
Context educatiu: Educació formal
Idioma: Català

Resum:

Què amagaven les caixes misterioses que va trobar la Dory Sontheimer? Com parlar de la memòria i la desmemòria a través d’un documental? Què feia un jove anglès a la Guerra Civil espanyola? Què era el Tribunal d’Ordre Públic? Quines irregularitats es van produir durant el judici d’en Salvador Puig-Antich? Quan i a on es va fer la primera manifestació en defensa dels drets de les persones LGBTIQ a Catalunya?

Es proposa portar a l’aula la veu de testimonis i experts per apropar a l’alumnat, d’una manera vivencial i commovedora, a diverses històries de vida que porten a conèixer el passat recent del país. Partint sempre de les fonts primàries, es convida a descobrir els testimonis i els seus relats mitjançant el diàleg i la reflexió.

Objectius de l’activitat:

  • Conèixer per què els republicans espanyols es van convertir en víctimes del nazisme i les conseqüències que això va tenir en les seves vides.
  • Apropar a les aules testimonis directes o indirectes relacionats amb fets històrics i històries de vida particulars de l’època de la Guerra Civil, la Segona Guerra Mundial, el franquisme i la transició democràtica.
  • Sensibilitzar sobre la importància de la resistència antifeixista i reflexionar sobre la rellevància de recordar i aprendre d’aquests esdeveniments per evitar que es repeteixin en el futur.

Informació i reserva:

Competències clau

Competència ciutadana

Desenvolupament

Dinamització externa (presencial o en línia)

Autoria

Memorial democràtic

Entitat impulsora

Memorial Democràtic en col·laboració amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya

Contacta’ns per a més informació: info@neuscatala.cat