Resum:
Què amagaven les caixes misterioses que va trobar la Dory Sontheimer? Com parlar de la memòria i la desmemòria a través d’un documental? Què feia un jove anglès a la Guerra Civil espanyola? Què era el Tribunal d’Ordre Públic? Quines irregularitats es van produir durant el judici d’en Salvador Puig-Antich? Quan i a on es va fer la primera manifestació en defensa dels drets de les persones LGBTIQ a Catalunya?
Es proposa portar a l’aula la veu de testimonis i experts per apropar a l’alumnat, d’una manera vivencial i commovedora, a diverses històries de vida que porten a conèixer el passat recent del país. Partint sempre de les fonts primàries, es convida a descobrir els testimonis i els seus relats mitjançant el diàleg i la reflexió.
Objectius de l’activitat:
- Conèixer per què els republicans espanyols es van convertir en víctimes del nazisme i les conseqüències que això va tenir en les seves vides.
- Apropar a les aules testimonis directes o indirectes relacionats amb fets històrics i històries de vida particulars de l’època de la Guerra Civil, la Segona Guerra Mundial, el franquisme i la transició democràtica.
- Sensibilitzar sobre la importància de la resistència antifeixista i reflexionar sobre la rellevància de recordar i aprendre d’aquests esdeveniments per evitar que es repeteixin en el futur.