Memòria, dones i educació: les lluites veïnals i construcció dels barris a Barcelona als anys 60 i 70

Activitat per visibilitzar la primera vaga de dones catalanes i el seu impacte en el sindicalisme i el reconeixement del treball femení.
Idioma: Català

Resum:

Projecte participatiu i didàctic dirigit al món educatiu per treballar la memòria històrica als barris i, en especial, el paper de les dones en les lluites veïnals. A través del recull d’informació de diferents testimonis, es proposa produir una eina que doni visibilitat a aquestes dones mitjançant les arts escèniques per difondre-ho a la societat. Alhora es tracta el fet migratori com un eix comú entre els anys 60 i 70 i les actuals onades migratòries.

Objectius de l’activitat:

  • Connectar a les generacions més joves amb la seva pròpia història i la de la seva família per estudiar i conèixer les lluites veïnals, la dictadura franquista, la situació de la dona a la dictadura, els moviments migratòries, l’activisme als barris.
  • Adequar informació acadèmica entorn del tardofranquisme i les lluites veïnals a material assequible i dinàmic per a alumnat d’IES, CFA.
  • Connectar intergeneracionalment l’alumnat d’IES i alumnat de CFA i les dones activistes que van lluitar al tardofranquisme per a fer de les zones més oblidades de la ciutat uns barris habitables.
  • Treballar participativament amb les persones destinatàries la recuperació de la memòria democràtica, donar visibilitat al paper que van tenir les dones, i mostrar les xarxes de solidaritat i lluitar per la justícia i els valors democràtics i socials.
Competències clau
Competència ciutadana
Competència personal, social i d’aprendre a aprendre
Expressió artística
Desenvolupament

Dinamització externa

Autoria

La Voz Ahogada Projecte Escènic

Entitat impulsora

La Voz Ahogada Projecte Escènic

Contacta’ns per a més informació: info@neuscatala.cat