Resum:

Article sobre la situació dels drets humans a Gaza.  Després del 7 d’octubre, el bloqueig israelià ha provocat una catàstrofe humanitària sense precedents: més de 41.000 morts, fam extrema, col·lapse sanitari i destrucció massiva d’infraestructures. La infància és especialment vulnerable, amb milers d’orfes, desapareguts i sense accés a educació ni suport psicològic. Les escoles són objectius militars i el sistema educatiu està gairebé inexistent. La violència a Cisjordània també ha augmentat. La censura mediàtica i les restriccions a les ONG dificulten l’ajuda internacional.

L’article va acompanyat de recursos per reflexionar i dialogar sobre valors i problemes ètics d’actualitat, perquè l’alumnat comprengui la necessitat de respectar diferents cultures i creences, cuidar l’entorn, rebutjar prejudicis i estereotips, i oposar-se a qualsevol forma de discriminació i violència —incloent-hi les violències masclistes, LGTBI-fòbiques, racistes o capacitistes— o fonamentalisme ideològic (extracte del currículum educatiu).

Objectius del recurs:

  • Conscienciar l’alumnat sobre les vulneracions de drets fonamentals a Gaza i altres conflictes.
  • Treballar el respecte per diferents cultures i creences, evitant prejudicis i estereotips.
  • Reflexionar sobre valors ètics, discriminació, violència i el paper de la comunitat internacional.
  • Donar eines per entendre la resolució pacífica de conflictes i el diàleg intercultural.
Competències clau

Competència ciutadana, Competència personal, social i d’aprendre a aprendre

Desenvolupament

Recurs autònom

Autoria

USTEC·STEs (IAC)

Entitat impulsora

USTEC·STEs (IAC)

Contacta’ns per a més informació: info@neuscatala.cat