Guia i materials metodològics per gestionar la diversitat a l’aula a través del lideratge compartit

Activitat per visibilitzar la primera vaga de dones catalanes i el seu impacte en el sindicalisme i el reconeixement del treball femení.
Idioma: Castellà

Resum:

Aquesta guia neix de la necessitat identificada a les aules de tot Europa de lluitar contra l’aparició de discursos d’odi entre l’alumnat, a través de la promoció de la diversitat cultural com un valor positiu i de bandejar prejudicis racistes i informacions falses. Es proposta activar la reflexió crítica per facilitar l’assoliment dels objectius educatius mitjançant la companyonia i el lideratge compartit entre tot l’alumnat.

Es proposen una sèrie d’activitats, dinàmiques i exercicis pràctics que permeten estructurar una acció conjunta entre professors, alumnes, famílies, amb els monitors d’activitats extraescolars i entitats socials, per cobrir totes les situacions possibles i mecanismes, tant dins com fora de les aules, i sensibilitzar tothom independentment de la seva trajectòria cultural.

 

Objectius del recurs:

  • Conscienciar per prevenir les conductes discriminatòries i els discursos d’odi.
  • Fomentar relacions interpersonals i socials des dels valors del respecte, el reconeixement, la dignitat, i la defensa dels drets de totes les persones.
  • Reflexionar de forma crítica sobre les nostres actituds davant de conductes que generen prejudicis, etiquetes i discriminació.
  • Generar noves actituds i narratives provocadores de la integració, l’amor i la convivència pacífica.
Competències clau
Competència ciutadana Competència personal, social i d’aprendre a aprendre
Desenvolupament

Recurs autònom

Autoria

Centro Cultural Islámico de Valencia

Entitat impulsora

Centro Cultural Islámico de Valencia

Contacta’ns per a més informació: info@neuscatala.cat