Enric Moner i la memòria de la resistència

Activitat per visibilitzar la primera vaga de dones catalanes i el seu impacte en el sindicalisme i el reconeixement del treball femení.
Context educatiu: Educació formal
Idioma: Castellà

Resum:

El projecte està dissenyat pel curs de 4t D’ESO de l’assignatura de Ciències Socials, però és adaptable a altres cursos. Es proposa a l’alumnat muntar una exposició, física o virtual, sobre la resistència nazifeixista al sud de França i/o sobre la deportació als camps de concentració nazis. L’objectiu prioritari és que els nois i noies aprenguin fent, de forma col·laborativa.

Es proposa com a fil conductor del projecte la biografia d’un personatge protagonista de tals esdeveniments: Enric Moner. 

El projecte es pot realitzar a l’aula o bé es pot plantejar com un treball a compartir en un intercanvi amb un altre institut del sud de França o en una visita/viatge a un dels camps.

Objectius del recurs:

  • Conèixer alguns fets històrics rellevants dels anys 40 del segle XX, en el context de la Segona Guerra Mundial.
  • Entendre la causalitat històrica i que el present està condicionat pel passat.
  • Buscar informació històrica i processar-la, per comunicar-la.
  • Valorar el paper de la lluita antifeixista abans, durant i després de la Segona Guerra Mundial, com a motor de les societats democràtiques.
  • Autoavaluar-se i avaluar els companys.
Competències clau

Competència ciutadana
Competència personal, social i d’aprendre a aprendre

Desenvolupament

Recurs autònom

Autoria

Ariadna Sánchez Mira. Profesora de Ciencias Sociales

Entitat impulsora

La Gavilla Verde y Senderos de Memoria (AAGEF-FFI)

Contacta’ns per a més informació: info@neuscatala.cat