Resum:
El projecte està dissenyat pel curs de 4t D’ESO de l’assignatura de Ciències Socials, però és adaptable a altres cursos. Es proposa a l’alumnat muntar una exposició, física o virtual, sobre la resistència nazifeixista al sud de França i/o sobre la deportació als camps de concentració nazis. L’objectiu prioritari és que els nois i noies aprenguin fent, de forma col·laborativa.
Es proposa com a fil conductor del projecte la biografia d’un personatge protagonista de tals esdeveniments: Enric Moner.
El projecte es pot realitzar a l’aula o bé es pot plantejar com un treball a compartir en un intercanvi amb un altre institut del sud de França o en una visita/viatge a un dels camps.
Objectius del recurs:
- Conèixer alguns fets històrics rellevants dels anys 40 del segle XX, en el context de la Segona Guerra Mundial.
- Entendre la causalitat històrica i que el present està condicionat pel passat.
- Buscar informació històrica i processar-la, per comunicar-la.
- Valorar el paper de la lluita antifeixista abans, durant i després de la Segona Guerra Mundial, com a motor de les societats democràtiques.
- Autoavaluar-se i avaluar els companys.