Resum:
La guia té com a objectiu oferir algunes orientacions i propostes d’activitats per a presentar el fanzine “Benvingudes a l’escola intercultural?” als instituts. Així mateix, cerca introduir els principis que haurien de guiar l’escola intercultural, els quals són desenvolupats en el fanzine i en el decàleg.
A través de dinàmiques participatives es proposen una sèrie d’activitats i preguntes destinades a orientar els debats que poden sorgir a l’aula durant el desenvolupament de la sessió. També s’aporten referències, recursos i altres guies per a aprofundir sobre els diferents temes que es tracten.
Objectius del recurs:
- Prevenir i intervenir en situacions d’assetjament escolar racista.
- Reflexionar sobre les diferents formes de discriminació a determinades persones per motius racials, culturals o religiosos que es reprodueixen en l’àmbit escolar.
- Reflexionar sobre el currículum educatiu i els biaixos culturals que pot presentar.
- Assenyalar que l’educació intercultural és un procés que busca posar fi a les discriminacions en l’àmbit escolar i no únicament la celebració de les diferències culturals existents.